kte sbgai MANUSIA tidak SEDAR yg kte meLAKUKAN kesilapan...so meMAAFkan org lebih BAEK dr tidak meMAAFkn.

Saturday, December 3, 2011

Uji Minda

Jumpa lagi ea kita..hehe…igat dh xigat blog nie…ngeee… ;D
Aku tau korang xlupa an blog ni..wlaupun blog nie kadang2 merepek dan merapu…hehe.. :)
K la…kita straight to the point k…
Ok ... Now I want stories about the activities the night with my housemates.
Before that, I want share the story of our activities occur in the rented house.
May I present the story???
cewahhh…speaking beb aku…HAHA…bak kata orang la an…
“ PRACTICE MAKE PREFECT ”
Ok…cite nie terjadi pada waktu aku, dowk, one, dan apis di Jusco Perda…
Setelah aku dan dowk smpai ke Jusco Perda selepas makan tgh hari bersama geng2 d-14(aku, dowk, madu, icam, amad serta ejo kecuali one dan apis je xde sbb dy org g Jusco Perda nk tukar barang rosak)…Lalu aku pun mengambil telefon bimbit yg xsemahal mana (yoyo o je mamat nie…hahaha) dan terus menelefon apis…begini lah perbualan kami..sekejap je..

Aku: wei…ang kat mna???
Apis:kat Jusco r…hahaha...
Aku: mmg la kat Jusco..tp kat mana dowhhh…
Apis: kat pizza…mai la..

Setelah berjalan…lalu aku dan dowk pun smpai ke pizza setelah sekian lama xjejak pizza…huhuhu…sedih an...lalu kami pun duduk dekat meja yg apis n one duduk…

Aku: perghhh!!! Pizza seyh…
One: ala…murah je kot…bru bpe je…ada set la…[smbil menekan button “CALL”…tp dh empat kali tekan xdtg2…haha…myb rmai kot(rmai la sgt an…hahaha)]

Setelah order dan makanan smpai…kita orang makan la…walaupun aku dh mkn an td…tgk badan la bro/sis…hahaha

One: wei..jom nk men susun kat tgh2 tu…
Aku: jom r…ko dh try kew one???
One: lom lg r…apis r..aku ajak dy xnk…huhu(gaya2 one…hahaha :p )
Apis: poyo je aku xnk…
nie la order kami...
Selepas beberapa minit kemudian… Lepas kita orang makan makanan Itali a.k.a pizza…
Kita orang trus menuju ke tmpt yg dikatakn oleh one…nk men game susun menara kayu katakan…smpai je kat situ…ada brother nie tarik..

Brother susun menara kayu a.k.a radja: bro…jom r masuk…1 kumpulan 2 orang je…ada lg 2 kumpulan kosong lg…amacam?
Aku: weiii…cmne???nk masuk??? Bro…freee kew???hehe
Brother susun menara kayu a.k.a radja: xde la…1 pasukan rm2 ringgit je…kalau korang dapat lebih dr tanda kuning(tanda rekod yang dibuat oleh peserta..ia akan berubah jika ada peserta lain yg menara lg tinggi dr kuning tu) tu smpai kul 10 mlm..korang dpt rm50 bro…And…klau xde sapa2 dapt challenge tanda kuning tu…dpat rm400 bro...amacm???
Aku: amacm???

 
sempat lak amek pic ea...bajet sweet la tu...hahaha :p

One dengan selumber menulis nama dy n apis..dan aku dgn dowk…
Masa nak bayar dh nmpak aku nervous…dh siap aku tulis…nk bayar la n dah hulur duit nie..

Brother susun menara kayu a.k.a radja: bro…rm2 je..mak ai…menggigil tgn ko..asal??lek r…
Aku wt lek je…hahaa..walaupun dlm hati xde siapa tau wo…huhu..segan kot depan org rmai…xpnh kot…hahaha…tp aku wt lek je…

 
perghhh fokus seyh...

 
setelah abis masa...haha...sbnrnyer tinggi..tp last minute jatuh..huhu

TAPI…kami xdpt nk tandingi tanda kuning tu…then kami bla..sblm tu one n apis dpt ole2 dr SPM..iaitu 
 
Memory Games Card
tp aku n dowk xamek pun..kita org bla cmtu je..hahaha…
Macam itu lah cerita nyer…mcm mna kita orang gelak sakan bila men games ni..tp…game nie uji minda kita…tgk sejauh mna igatan kita….
dan malam nie lah aktiviti nyer...
 
 
aku, amad dan icam...fokus nk menang game nie..hahaha

 
aku, amad dan apis...icam xde sebab dh kalah...hahaha


Main games jugak ley wt otak kita berfikir...dan boleh meransang otak kita supaya dapat berfikir secara waras...
k la...smpai disini saja...
Jumpa lagi...daaaa..
 

No comments:

Post a Comment